Port Macquarie tot Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Joris en Glenda . - WaarBenJij.nu Port Macquarie tot Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Joris en Glenda . - WaarBenJij.nu

Port Macquarie tot Noosa

Door: Joris en Glenda

Blijf op de hoogte en volg Joris en Glenda

13 November 2016 | Australië, Noosa Heads

Op woensdagmiddag zijn we nog naar een koala ziekenhuis geweest. De koala’s die in de natuur gewond raken worden daar verzorgd tot ze weer fit genoeg zijn om terug te kunnen. ’S Avonds hebben we lekker gegeten en zijn we op tijd gaan slapen. In de ochtend vertrokken we van Port Macquarie naar Coffs Harbour. De meeste routes aan de oostkust van Australië gaan via highway M1, maar gelukkig weten de Australiërs dat wij hier niet zijn om de snelweg te bekijken, maar de omgeving. Dus ze geven regelmatig toeristische routes aan die ietsjes verder zijn maar wel erg mooi. We zijn via verschillende toeristische routes door de natuur (bossen-regenwoud-weilanden-bergen) en langs prachtige stranden. Rond de middag kwamen we in Coffs Harbour aan en hebben we op het strand geluncht, het was erg lekker! In Coffs Harbour zelf was niet veel te doen en daarom zijn we verder gereden naar Byron Bay. We waren erg benieuwd naar dit plaatsje omdat we er veel goede verhalen over gehoord hadden. Het is een heel relaxt plaatsje met veel backpackers. Zij zijn er vooral om te ontspannen, op stap te gaan en te surfen en blijven vaak een langere tijd. Nadat wij de camper op een camping gezet hadden zijn we het stadje ingelopen. Wij werden aangesproken of we alle uitstapjes in Australië al geboekt hadden. De belangrijkste uitstapjes als Fraser Island en Whitsundays hadden we nog niet geboekt. Daarom gingen we even de mogelijkheden bekijken. We kwamen erachter dat in de korte tijd dat wij alles willen zien we snel moesten boeken anders is alles al volgeboekt. We hebben anderhalf uur binnen gezeten om deze en het skydiven boven The Great Barrier Reef (ja dat gaan we echt doen!) te boeken. Onze plannen voor de rest van de vakantie liggen nu vast! Het belangrijkste: 3 dagen Fraser Island, 3 dagen Whitsundays en het Skydiven. Na het boeken zijn we Mexicaans gaan eten, erg lekker. Later op de avond zijn we aan het strand in een café met live muziek wat gaan drinken, dit was erg gezellig.
De volgende ochtend zijn we lekker rustig gestart met een duik in de zee en zonnebaden op het strand. In de middag zijn we via het Natural Bridge National Park (met een heel mooi regenwoud) en door het berglandschap van Lamington National Park, naar Surfers Paradise gereden. Surfers Paradise wordt gezien als het Miami van Australië. Daar lijkt het ook erg op. De hoge flatgebouwen aan de kust, een uitgerekt strand en een boulevard met een markt. Het is een gave stad met een erg mooi strand, maar we hebben geen surfers gezien. Na het avondeten zijn we doorgereden naar Sunshine Coast. Hier kwamen we rond 20.00 uur aan. Het is een rustig plaatsje waar niet zo veel te doen is. Omdat we tot zo laat waren doorgereden, waren de campings al gesloten. We zijn op een parkeerplaats aan het strand (waar ook een toiletgebouw bij was) gaan overnachten. In de ochtend waren we alweer om 7 uur wakker en hebben we noedels als ontbijt gegeten. Daarna zijn we nog even naar het strand gegaan om met onze voetjes in het water te wandelen. Later zijn we doorgereden naar Noosa. We hebben een mooie camping met strandje aan de rivier. Het klimaat in Noosa voelt tropischer aan. Voornamelijk de hogere luchtvochtigheid verschilt met het zuidelijker gedeelte. We zijn op de rivier wezen kajakken en hebben door de mangrove bossen gevaren. Daarna hebben we boodschappen gedaan voor onze BBQ- avond en hebben we op het strand een boekje gelezen en genoten van het zonnetje. Tijdens het barbecueën begon het erg donker te worden. Het heeft een uur geonweerd, gelukkig is de barbecue-plaats overdekt. De barbecue plaats heeft een erg mooi uitzicht op de rivier en zee van Noosa. We hebben voor het eerst kangoeroe vlees gegeten en het smaakte erg lekker. Om 19.00 uur viel Joris al in slaap en Glenda heeft nog even een boekje gelezen. De volgende ochtend zijn we om 9.30 uur gaan SUP-boarden (Stand-Up Peddling) over de rivier in Noosa. Dit was erg leuk, Glenda is ongeveer 7 keer gevallen en joris 0 keer. Daarna hebben we de rest van de dag op het strand gelegen. Het was prachtig weer, de hele dag zon en rond 32 graden. We zijn heerlijk verkleurd. In de avond hebben we spaghetti gekookt, zelfs genoeg voor 2 dagen. Daarna hebben we gekletst met een ander stelletje uit Duitsland tot we naar bed gingen.

Doordat de WiFi op de camping erg slecht is plaatsen we nu alleen ons verslag. Foto’s volgen later!

• 13 November 2016 - 23:06

Erna:

Leuk verslag! En zo te lezen genieten jullie volop van de mooie reis. En pff het skydiven, wat een uitdaging. Alvast veel plezier op Fraser Island en de mooie stranden daar van Lake Mckenzie

• 13 November 2016 - 23:27

Frank Van Boxtel:

Mooi verslag. Nog veel plezier

• 16 November 2016 - 17:03

Ans:

Weer een mooi verhaal en succes met skydiven!