Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joris en Glenda . - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joris en Glenda . - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Joris en Glenda

Blijf op de hoogte en volg Joris en Glenda

07 November 2016 | Australië, Sydney

Eindelijk is het zover! De vakantie is begonnen en goed ook. Joris heeft zijn scriptie gehaald en is nu afgestudeerd! Dus op zaterdag om 14.30 uur vlogen we naar Sydney met een tussenstop in Dubai. Na een lange reis van ruim 24 uur zijn we in Sydney! Op zondagavond 22.30 uur zijn we geland, in Nederland was het toen nog 12.30 uur in de middag. We hebben in het vliegtuig weinig kunnen slapen, dus we gaan direct met de trein naar ons hotel. Vlug douchen en lekker in bed (1:30 uur), we zijn beiden erg moe.

Op maandagochtend waren we alweer om 6.00 uur klaarwakker. Dus zijn we er maar uitgegaan en lekker gaan ontbijten in het hotel. Het ontbijt was heerlijk! Na het ontbijt hebben we besloten om in de ochtend een wandeltour te volgen door het centrum van Sydney en in de middag een bustour door de buitenwijken en het strand van Sydney. Om half 9 lopen we Sydney in, we besluiten om de wijk Chinatown te bezoeken omdat deze vlak bij het hotel zit en we er met de wandeltour niet langskomen. Maar helaas was er in Chinatown nog niet zo veel te zien omdat alle winkels nog dicht waren. Dus lopen we maar een stukje verder en lopen we naar Darling Harbour. Hier wordt nog veel gebouwd, maar de haven ziet er mooi uit. Darling Harbour is pas recent gebouwd en ze zijn nu vooral nog bezig met het straatbeeld. Daarna lopen we naar de verzamelplaats (Town Hall Square) voor de wandeltour. Onze gids is Ross en is opgegroeid in Sydney. Hij neemt ons mee naar de mooiste en meest interessante plekjes van Sydney. We zien verschillende gebouwen uit de geschiedenis en van nu. We bekijken en luisteren naar de verhalen over verschillende musea en kathedralen. Maar ook naar de geschiedenis van winkelcentra, van het ontstaan van Sydney en de ontdekking door Engeland. Ook zien we standbeelden van belangrijke mensen die Australië hebben opgebouwd. Ook lopen we over verschillende mooie pleinen en parken. De variatie van allerlei verschillende palmbomen en bijzondere bomen maken het geheel af. Als laatste lopen we door de wijk "The Rocks" naar het Sydney Opera House en The Harbour Bridge, de hoogtepunten van Sydney. Hier eindigt de tour en hebben we nog tijd om foto's te maken.

We moeten opschieten om op tijd bij de bustour te zijn, deze begint in het Hyde park (20 minuten lopen). Dus we gaan gauw naar het park en stappen daar in de georganiseerde bus. We rijden met een volle bus (+/- 25 personen) eerst naar het Mrs. Macquaries's Point, waar een soort stoel voor Mrs. Macquarie uit de rotsen gehakt. Erg gericht op toeristen, niet heel bijzonder om te zien. Maar we hebben daar wel een prachtig uitzicht op het Sydney Opera House en The Harbour Bridge. (Mevrouw Macquarie was de vrouw van generaal-majoor Lachlan Macquarie, Gouverneur van New South Wales 1810-1821). Er zijn bijzonder veel standbeelden, straten en gebouwen vernoemd naar deze mensen. Daarna gaan we verder door de buitenwijken van Sydney naar Double Bay en Rose Bay, twee baaien met een haven en prachtige huizen aan het water. Dan gaan we naar een vuurtoren en naar Bondi Beach, wel bekend van de TV-serie Bondi Rescue. Het is heerlijk weer vandaag, 30 graden en een heldere blauwe lucht, dus gaan we met onze voetjes in het water en zitten we op het strand. Na Bondi Beach gaan we nog door een van de duurste wijken van Sydney: Paddington. Na de bustour lopen we samen nog door de Botanische Tuinen van Sydney terug naar The Opera House om daar in de buurt wat te gaan eten (pizza). Ook in de avond blijven we daar nog even hangen om wat foto's te maken van de gebouwen in het donker met de lichten. Daarna zijn we lekker terug gegaan naar de hotelkamer om wat uit te zoeken over wat we de komende dagen gaan bezoeken. Het is hier nu bijna 22.30 uur.

Groetjes Joris en Glenda

• 07 November 2016 - 13:19

Erna:

Heerlijk om te lezen hoe jullie van Sydney genieten. Alvast welterusten en vanaf morgen veel plezier met de tour. Groetjes :)

• 07 November 2016 - 17:42

Anieta:

Klinkt allemaal goed!
    Een hele fijne reis samen Joris en Glenda.

• 07 November 2016 - 18:58

Evy:

Vergeet Manly niet op de te doen lijst te zetten! Dat vonden Jan en ik leuk ☺️ Dagje Blue Mountains is ook tof. Heel veel plezier en ik zie de foto's nog wel langskomen.